رسالتي لكل شاب وكل فتاة

بسم الله الرحمن الرحيم، رسالتي لكل شاب وكل فتاه ان المدونة لاتزال تحت الانشاء والتطوير والتعمير، تدوينات قليله انا عارف، ومش مهم لاني مش هدفي الاول اني اكون مدون وياااه واوفر والكلام ده، انا بكتب اللي انا حاسس اني حابب اشاركه مع الناس، وده غالبا مابيحصلش كتير، الصبر مفتاح الفرج ولو صبرت عليا سنه ولا تلاته كده .. احتمال تلاقي المدونة شكلها يعجبك!

الثلاثاء، 26 يوليو 2011

ايه حكاية السياسه معايا؟

بسم الله، السلام عليكم
انا مش فاهم نفسي بجد، كل ما اقول ياض ارجع لعلقك وسيبك من السياسه اللي مش جايبه همها، الاقي حوار حصل شغل دماغي
اخرهم كان حوار اتهام المجلس العسكري في بيان رسمي بحاجات عجيبه اتكلمت عنها في تدوينة @موقعة العباسية .. فخ المجلس العسكري، وبيني وبينكم انا حاسس ان كل حاجه ليها علاقه بالسياسه، بس انا نيتي مبقاش سياسي، بس المصيبه ان كل حاجه اليومين دول ليها علاقه بالسياسه!
ولو ضربنا امثله هنقول كتير، بس مش مجاله، انا بس نفسي افكني من الحوار ده، انا لسه صغير حتى مقفلتش الـ20 ربيعً -,- .. وبحاول اكون متفتح والسياسه دي هتجينا لورا، كل ما اقول لنفسي ياض ارجع لتصميم والشغل والحاجات اللي بتنفع الاقي السياسه نطة في نفوخي، بتنخرب كده زي السوس، كل ما تشيل سوسه تلاقي الف سوسه وسوسه .. انا اه لما فكرت افتح المدونة وابقى مدلون بقى -ونبي حلوه مدلون دي- ساعتها كان في نيتي اقول رأي كمشاهد للمشهد السياسي، بس مش كده يعني، ده انا من يوم ما فتحت المنتدى مش ورايا غير السياسه .. لا وبحضر لتفنيد وتدوينه كبيره عن مبارك .. حاسس ان انسب تعبير للي انا فيه ده مكون من تلت حروف حرفين متشابين يتوسطهم حرف الـ حه/حاء ^^
عموما التدوينة دي للتذكير اني هدي لنفسي فرصه ابعبر عن كل حاجه ومش ضروري استرس على السياسه يعني، خليني شوية اشارك معاكم كام تثميم عاجبني ولونها صعبه ;) وياريت محدش يفكر يسئل ليه، اتنيل اظبط شكل المدونة دي اللي حاسس ان شكلها يدي على مدونات العصور الوسطى .. عموما هنشوف ايه اللي جاي وربنا يستر على عبيده .. "وعبيد عبيده"