رسالتي لكل شاب وكل فتاة

بسم الله الرحمن الرحيم، رسالتي لكل شاب وكل فتاه ان المدونة لاتزال تحت الانشاء والتطوير والتعمير، تدوينات قليله انا عارف، ومش مهم لاني مش هدفي الاول اني اكون مدون وياااه واوفر والكلام ده، انا بكتب اللي انا حاسس اني حابب اشاركه مع الناس، وده غالبا مابيحصلش كتير، الصبر مفتاح الفرج ولو صبرت عليا سنه ولا تلاته كده .. احتمال تلاقي المدونة شكلها يعجبك!

الخميس، 5 ديسمبر 2013

كلمات سرعة الايام - مريم صالح

بسم الله، السلام عليكم


معلومات عن الاغنيه:
الصوت الجميل ده لـ: مريم صالح "بقول للي ميعرفش"
الكلمات المركزه دي لـ: مصطفى إبراهيم
والالحان "على غير العاده" لـ: تامر ابوغزاله

احسب لي سرعة الأيام
بطول العمر
على المدة
مع إهمال أثر خوفك
وتأثيره على الغده

فاتفرز ريحة مش هي
حافظها الكلب في الشارع
بنسبة مية في الميه
هايجري وراك
تقوم واقع

فاتيجي في وش عربيه
تقوم شيلاك في سكتها
وتاخد سرعة رأسيه
وتنزل رشق في ساعتها

وتيجي الخبطة في دماغك
وتنسى إنت اسمك إيه
وسنك كام
وعنوانك
بتتمشى لوحدك ليه


وترمي كل أسئلتك وارا ضهرك
وتقلع هدمة الأحزان قصاد الناس
ماهيش فارقه
تكون عريان ولا بلباس

ومش فارقة بقى تشوفك
ما دام الحسبة مش نافعه
مع إهمال أثر خوفك
مش فارقة
مش فارقة

..
زي كل مره، انا هنا بكتب اللي بحبه واللي بيعجبني
فمينفعش تصنف المدونة على انها سياسيه
او ترفيهيه، او تعليميه او ثقافيه!
هي كل ده واكتر بكتير ^^