رسالتي لكل شاب وكل فتاة

بسم الله الرحمن الرحيم، رسالتي لكل شاب وكل فتاه ان المدونة لاتزال تحت الانشاء والتطوير والتعمير، تدوينات قليله انا عارف، ومش مهم لاني مش هدفي الاول اني اكون مدون وياااه واوفر والكلام ده، انا بكتب اللي انا حاسس اني حابب اشاركه مع الناس، وده غالبا مابيحصلش كتير، الصبر مفتاح الفرج ولو صبرت عليا سنه ولا تلاته كده .. احتمال تلاقي المدونة شكلها يعجبك!

السبت، 5 نوفمبر 2011

الانترنت في مصر #2 كلمة حق

بسم الله، السلام عليكم
طبعا من فتره انا قعدت اشتم في تي اي داتا، وادعي على وزارة الاتصالات في مصر!
وانا كان عندي حق لاني بجد كنت -ولازلت- قرفان من النت، بس عموما عندي معلومتين او تلاته لو الكلام ده كان صحيح يبقى حلو اوي اوي
اول معلومه ان الديسلام بتاع البلد اللي انا فيها اتعمله اخيرا صيانه -كان عندي معلومات شبه مؤكده انه لم يتم عمل صيانه له من 15 سنه- وده ان دل على شئ يدل على انه بدأوا يهتموا
تاني حاجه عن معلومه شبه مؤكده ان اسعار الخطوط هتنزل 50% من بداية شهر يناير
ده انا كنت عارفه كله قبل النهارده، الجديد بقى هو الخبر اللي في سوالف سوفت على لسان وزير الاتصالات والعهده ع الراوي

@سوالف سوفت: وزارة الاتصالات في مصر تطلق شرارة مبادرة الانترنت السريع هذا الشهر

معنديش اي معلومات حول التكلفه بعد زيادة الحد الادنى، او التخفيض وهيبقى ازاي، ومعرفش اذا كان الخبر ده يلغي خبر التخفيض ولا لاء بس اللي اقدر اقوله، أفلح إن صدق!
يابخت من دون وخفف