رسالتي لكل شاب وكل فتاة

بسم الله الرحمن الرحيم، رسالتي لكل شاب وكل فتاه ان المدونة لاتزال تحت الانشاء والتطوير والتعمير، تدوينات قليله انا عارف، ومش مهم لاني مش هدفي الاول اني اكون مدون وياااه واوفر والكلام ده، انا بكتب اللي انا حاسس اني حابب اشاركه مع الناس، وده غالبا مابيحصلش كتير، الصبر مفتاح الفرج ولو صبرت عليا سنه ولا تلاته كده .. احتمال تلاقي المدونة شكلها يعجبك!

الخميس، 1 سبتمبر 2011

البسوا علشان خارجيين، اكتشفوا كوكب يصلح للحياه زي الارض!

بسم الله، السلام عليكم
اوعوا تفهموني صح، لما قولت البسوا علشان خارجيين كان قصدي بجد :)، انا عن نفسي ناوي البس علشان رايح شقيق الارض، وبعدين ده كوكب مش بعيد ولا حاجه، ده مسافة 36 سنه ضوئيه بس، يعني حوالي 365 بليون كيلو متر
انا عن نفسي عاوز هناك شقه، لا شقه ايه تلاقي الاسعار فيه في الارض، انا عاوز قصر و80 عربيه 40 سبورت والباقي متنور مابين 4×4 وعائلي سيدان ولاموزينات بقى، بعيدا عن الترقيه والكلام اللي مش بيأكل عيش تفتكروا ياترى الكوكب ده عليه بشر ولا لا؟، ياترى عليه اي نوع من انواع الكائنات الحيه، طيب المقال ده محددش هو الكوكب ده في انهي مجره؟ ولا معانا في درب التبانه؟ طيب تفتكروا الانسان هيجي عليه يوم يدوس الكوكب ده برجليه؟، انا عن نفسي اعتقد انها لو حصلت هتبقى محتاجه مئات او يمكن الاف السنين على ما يطوروا "شئ" يكون سريع بما فيه الكافيه علشان ياخد احياء من الارض يوصلهم احياء للكوكب، ويرجعهم احياء :)، بس عموما لو ده حصل اعتقد ان هيكون حصل تطور كبير جدا في نظريه النسبيه بتاعت اينشتاين اللي اثبت فيها نظريا امكانيه سفر البشر عن طريق طي الزمكان او انطواء ابعاد الارض (اقرأ عن النسبيه لأينشتاين وانتا تفهم لو مش فاهم).. عملا بمدء يابخت من دون وخفف .. السلام عليكم