رسالتي لكل شاب وكل فتاة

بسم الله الرحمن الرحيم، رسالتي لكل شاب وكل فتاه ان المدونة لاتزال تحت الانشاء والتطوير والتعمير، تدوينات قليله انا عارف، ومش مهم لاني مش هدفي الاول اني اكون مدون وياااه واوفر والكلام ده، انا بكتب اللي انا حاسس اني حابب اشاركه مع الناس، وده غالبا مابيحصلش كتير، الصبر مفتاح الفرج ولو صبرت عليا سنه ولا تلاته كده .. احتمال تلاقي المدونة شكلها يعجبك!

الاثنين، 1 أغسطس 2011

مسيو رمضان .. صدمني "بحبك ياهنيدي"

بسم الله، السلام عليكم
طبعا مش عاوز اقول انا قد ايه بحب الراجل اللي اسمه محمد هنيدي ده، راجل محترم اخلاق، تحس ان فيلمه نضيف
يعني تاخد اسرتك وانتا مطمن وداخل فيلم لهنيدي، قصه هادفه فعلا مش كلام اياه، محترم، لا رجل عريانه ولا مشهد مخل ولا ولا "اللي بنشوفه في الافلام ده"
هم بصراحه كلهم محترمين، لكن مثلا حد زي السقا برغم انه ممثل مبدع زي ما بيقولوا إلى ان فيلم افريكانو كان في مشهد مكنش اللي هو
ابراهيم الابيض على سبيل المثال برده كان في ايحاء
لكن لو رجعنا لمسيو رمضان والقصير الظريف محمد هنيدي هقول اني يمكن علشان متعودتش على هنيدي في التلفزيون
كمان مخرج المسلسل تحس انه مش متمكن من ادواته، برغم اني حاسس ان الفكره جديده وعارف ان ده انطباع اولي، لكن قالوا زمان لطالما دام الانطباع الاولي! -بشد الياء-
كمان مفيهوش نفس حس هنيدي على الشاشه الذهبيه زي ما بيقولوا، يعني حسيت ان الاداء واقع بنسبه بسيطه ويارب يخيب املي لاني بحب الراجل ده ونفسي اشوفه في حاجه كويسه
مش عارف يمكن علشان التحول من السنيما للتلفزيون يكون عاملي انا حاله من اللا مبالاه او عدم التقبل .. مش عارف لكن ده احساسي نحية مسيو رمضان وحبيت انقله، لكن في النهايه برغم كل "الملاحيظ" إلا اني اكيد هشوف المسلسل
بالمناسبه "معجبنيش حكاية الاحتكار دي" ^.^